Strona główna
Praca
Tutaj jesteś
Praca

Jak zachować porządek w miejscu pracy?

Data publikacji 23 grudnia 2020


Artystyczny nieład, twórczy bałagan – kto nie słyszał tych popularnych haseł, którymi podnoszą się na duchu bałaganiarze? Choć niektórzy twierdzą, że brak porządku nie jest szkodliwy tak długo, jak długo potrafimy się w nim odnaleźć, ten stan potrafi jednak skutecznie utrudnić codzienne funkcjonowanie – nie tylko w domu, ale również w miejscu pracy.

Co daje uporządkowane miejsce pracy?

Porządek w miejscu pracy to pierwszy krok do skuteczności i dobrej wydajności. Choć zdawać by się mogło, że porządek ma niewiele wspólnego z kompetencjami i umiejętnościami wykorzystywanymi w pracy – nic bardziej mylnego. Nieuporządkowane stanowisko pracy to powód do nerwów i frustracji, ale także niepotrzebne wykorzystywanie czasu na poszukiwanie zagubionych materiałów czy sprzętów. Czas ten można byłoby z powodzeniem wykorzystać na twórcze działania. Nerwy i pośpiech również nie są czynnikami wspierającymi efektywność, dlatego warto zadbać o to, by ich unikać. Porządek na stanowisku pracy ma też wpływ na pozytywną atmosferę i dobry nastrój – estetyczna, zadbana przestrzeń potrafi dodać energii do działania i sprawić, że służbowe biurko będzie dobrze się kojarzyć.

Jak zachować porządek w miejscu pracy?

Dbałość o porządek na stanowisku pracy, tak jak w domowej przestrzeni, zaczyna się od systematyczności. Warto zadbać o to, by regularnie sprzątać swoje biurko z niepotrzebnych notatek, kubków po kawie i herbacie czy innych używanych na co dzień przedmiotów, które po zużyciu nie są przydatne i zaburzają przestrzeń. Kolejnym krokiem w planie utrzymania porządku powinna być dbałość o systematyczną archiwizację gromadzonych w toku pracy dokumentów. Zdarza się, że biurowe szuflady pełne są niepotrzebnych już materiałów marketingowych, korespondencji czy innych zebranych podczas pracy dokumentów. Choć często są one odkładane z nadzieją na ich ponowne wykorzystanie, po jakimś czasie z reguły stają się zapomniane. Warto zatem ustalić regularny plan przeglądania takich zbiorów i weryfikacji ich ewentualnej przydatności. Materiały, które nie nadają się już do użytku, powinny być regularnie usuwane, by nie zajmować przestrzeni i nie tworzyć wrażania nieporządku. Regularne porządkowanie przestrzeni służbowej pozwoli zachować porządek na stałe, wprowadzi harmonię i będzie tworzyć atmosferę sprzyjającą kreatywności. Uporządkowane miejsce pracy można upiększyć subtelnym elementem dekoracyjnym, takim jak estetyczna roślina, która będzie stanowić miły akcent, podkreślający dbałość o stanowisko pracy.

Ulgi podatkowe za 2023

Redakcja dlug.org.pl

Dzięki wiedzy zawartej na łamach portalu Dług znacznie efektywniej będziesz zarządzał swoimi finansami osobistymi. Dowiesz się także ciekawych informacji dotyczących prowadzenia własnej firmy i marketingu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?