Ja znaleźć pracę w agencji reklamowej?
Data publikacji 15 grudnia 2020
Praca w agencji reklamowe to zadanie dla osób kreatywnych, które umieją działać pod presją czasu. Jest to praca, w której na pewno nie można się nudzić. Dla kogo będzie idealna praca w agencji reklamowej?
Praca pod presja czasu
Osoby, które szukają pracy w reklamie muszą być komunikatywne, pełne pomysłów oraz myśleć nieszablonowo i kreatywnie. Wszystkie te cechy koniecznie trzeba umieć wykorzystać, gdy czas goni, klient czeka na kolejną propozycję, a ta nie nadaje się do przedstawienia. Brzmi interesująco?
Praca w agencji reklamowej wymaga wiele wyobraźni, a jednocześnie umiejętności zwerbalizowania swoich pomysłów. Negocjacji i komunikacji z klientem oraz współpracownikami. Bardzo ważna jest również empatia. Umiejętność zrozumienia dążeń klienta to szansa na szybsze zrobienie projektu, który spełni jego oczekiwań.
Wysoka kultura osobista oraz takt to konieczność w czasie spotkań z klientami oraz spotkań branżowych, na których specjaliści z branży wymieniają się doświadczeniami. W trakcie takich spotkań każdy z pracowników tworzy wizerunek firmy, w której pracuje.
Praca w agencji reklamowej na pewno jest bardzo ciekawa. Wymaga jednak predyspozycji do zawodu. Nie wszystkiego można się nauczyć i nie każdy będzie się w niej realizował.
Jak dostać się do zawodu?
Jeszcze kilka lat temu, by dostać się do agencji reklamowej wystarczyło biegle posługiwać się językiem angielskim. Dziś nie jest to takie proste.
Pracę w agencji reklamowej można rozpocząć od darmowego stażu, na którym można przedstawić swoje pomysły i starać się pokazać z jak najlepszej strony. W ten sposób można czekać, aż zwolni się stanowisko, które nas interesuje. Kadra kierownicza, która doceni pracownika, bardzo często jest gotowa przenieść go na wymarzone stanowisko nim ogłosi rekrutację dostępną dla wszystkich.
Nie zawsze jednak jest to sposób na uzyskanie pracy, w której można się pokazać, czasami może się to skończyć parzeniem kawy wszystkim naokoło.
Innym sposobem jest stworzenie portfolio i składanie aplikacji do wybranych agencji reklamowych. Jednak jak stworzyć dobre portfolio, gdy nie mamy doświadczenia?
Sposobem na stworzenie portfolio jest podjęcie nauki w szkole, która zapozna nas z realiami pracy w zawodzie. Bardzo ważne jest wybranie szkoły, w której nie wykładają teoretycy reklamy, lecz osoby, które są czynne zawodowo i są w stanie pomóc w stworzeniu ciekawej teczki.
Praca w agencji reklamy to szansa na ciekawy i rozwijający zawód. Jednak dostanie się do dobrej agencji nie jest łatwym zadaniem. Wymaga czasu i wytrwałości.